Exemple de afaceri de la zero. Iată cât de inventivi și curajoși sunt românii

 Ana-Maria Pochişcan croieşte obiecte de decor şi aripi pe care copiii le poartă la serbări şi carnavaluri în atelierul amenajat la ea acasă, în Iaşi.

 

Înainte de a deveni mamă, a lucrat ca inginer proiectant în domeniul instalaţiilor, dar dintotdeauna i-a plăcut să coasă. Şi-a cumpărat la un moment dat o maşină de cusut de Black Friday, şi deşi iniţial nu ştia s-o folosească, a învăţat.

 

Într-un apartament din Iaşi, pe una din cele şapte coline ale oraşului, o cameră a luat forma atelierului în care lucrează Ana-Maria Pochişcan, o antreprenoare creativă din mâinile căreia ies obiecte de decor, jucării şi mai ales aripi croite pentru copii. Natura prin ac şi aţă, aşa cum şi-a denumit ea afacerea, se inspiră din natură şi din entuziasmul copilăriei.

 

 

Un alt tip de afacere

 

Adina Barbu a studiat în Anglia şi s-a întors acasă, la Tulcea, unde produce covoare sub brandul Fluff by Adina.

 

 

Investiţia iniţială în această afacere nu a depăşit 3.000 de euro, Adina Barbu alegând o tehnică mai nouă de a realiza ţesături.

 

Adina Barbu a avut de când se ştie o înclinaţie către activităţi creative, aşa că a ales să studieze arta la un liceu din Anglia şi mai departe designul textil la facultate, însă pandemia a readus-o înapoi acasă, la Tulcea. Aici a venit şi ideea de a începe o afacere pe cont propriu, un atelier de covoare sub brandul Fluff by Adina.

 

Adina Barbu a investit iniţial mai puţin de 2.000-3.000 de euro în dezvoltarea acestei afaceri. Practic, tehnica de tufting implică folosirea unui aparat care arată ca un pistol -tufting gun - care împinge aţa (lână, acrilic) printr-o pânză, o taie, şi repetat de mai multe ori procesul se creează un strat gros de fire, ca un covor. În final, ţesătura este foarte densă.

 

Covoarele Fluff by Adina se găsesc atât pe site-ul propriu fluffbyadina.com, cât şi pe alte platforme aşa cum este iarmaroc. Însă, majoritatea produselor realizate de Adina sunt realizate pe comandă. Ea spune însă că sufletul de artist a îndemnat-o să aibă şi câteva produse de prezentare, în stoc. Practic, clientul îi spune Adinei ce anume îşi doreşte, cum arată designul camerei, decid împreună culorile, iar ea creează schiţe digitale şi împreună aleg cum va arăta produsul final.

 Și drept dovadă că se poate, Lăcrămioara Guşă a lăsat munca de freelancer în recrutare pentru un laborator de cofetărie specializat în brownies, pornit cu o investiţie de 15.000 de euro.

 

Browneria funcţionează în acest moment cu trei angajaţi, Lăcrămioara predând mai departe tainele producţiei, aşa că ea nu se mai implică în mod direct în munca din laborator. Capacitate de dezvoltare există pentru mai mult, dar vrea să facă totul treptat.

 

Primele prăjituri le-a făcut pe când avea doar zece ani, în bucătăria mamei. La puţin peste douăzeci de ani a făcut primul candy bar de la zero, singură, pentru nunta fratelui ei. Experienţa Work and Travel trăită în Statele Unite ale Americii a introdus-o în lumea HoReCa, unde a descoperit de fapt ce înseamnă cofetăria şi unde a fost cucerită de brownies, cookies şi banana bread, foarte populare în acea parte a lumii.

 

Pandemia i-a deschis Lăcrămioarei Guşă calea pentru o afacere din această activitate care îi era doar pasiune, aşa că acum este antreprenoarea din spatele Brownerie, un laborator specializat în prăjiturile cunoscute drept brownie.

 

Preţul pentru un brownie este în jur de zece lei, indiferent de sortiment. Clienţii pot găsi Brownerie pe aplicaţiile de food – Tazz, Glovo, Bolt -, dar şi în laboratorul familiei Guşă, unde cei doi fondatori au deschis o zonă de vânzare. Comenzi pot fi de asemenea plasate şi pe site-ul afacerii.

 

„Suntem prezenţi şi în câteva cafenele din Bucureşti – Boiler, SipSip, Wildwood, Throwback. Ne dorim să începem colaborări în zona aceasta, dar ne concentrăm pe clienţii B2C (business to consumer – engl.).”

 

Browneria funcţionează în acest moment cu trei angajaţi, Lăcrămioara predând mai departe tainele producţiei, aşa că ea nu se mai implică în mod direct în munca din laborator. Capacitate de dezvoltare există pentru mai mult, dar vrea să facă totul treptat.

 

Exemple de afaceri de la zero. Iată cât de inventivi și curajoși sunt românii

03 februarie 2024
În primul an de activitate, cea mai recentă stațiune balneară din România a obținut un succes remarcabil, generând încasări de două milioane de euro